S’inaugura la nova ruta pel nucli antic de Gironella a bord d’Un vol històric
Els visitants coneixeran la història del municipi a través de nou monòlits que permetran complementar la informació a través de codis QR
Després d’uns quants mesos d’anàlisi històrica sobre el municipi mitjançant troballes i documents de l’arxiu municipal, des d’aquest dissabte, 2 d’abril, Gironella lluirà nou monòlits metàl·lics davant del edificis patrimonials més importants del nucli històric que permetran conèixer millor i tenir més a mà el passat de la vila. Així ho ha explicat el regidor de Promoció turística, David Saborido.
La inauguració del nou recurs turístic començarà a les 11:30h del proper dissabte, 2 d’abril, a la Sala d’actes de la Biblioteca Municipal de Gironella
Saborido ha dit que l’acte inaugural començarà amb una pinzellada històrica a través d’un text llegit sobre l’evolució històrica, demogràfica i patrimonial de la població acompanyat d’un suport gràfic i il·lustratiu. A més, tothom qui hi assisteixi trobarà tríptics informatius sobre la ruta per tal que puguin seguir-la també sobre paper.
Seguidament, el Pont Vell serà el punt d’inici d’aquesta ruta històrica i en què se seguirà el recorregut dissenyat per la ubicació dels diferents monòlits.
El regidor de Promoció turística recomana que es tingui una aplicació lectora de codi QR als dispositius mòbils per tal de poder realitzar la ruta satisfactòriament i obtenir tota la informació a la que es podrà accedir des dels diferents monòlits.