L’Ajuntament de Gironella modifica la plantilla per ampliar el Servei d’Atenció Domiciliaria
Properament es convocarà la plaça
El Ple de l’Ajuntament de Gironella va aprovar la modificació de la plantilla de personal per crear una nova plaça de 25 hores setmanals del Servei d’Atenció Domiciliaria (SAD). El SAD és un servei d’atenció a persones grans o amb un cert grau de dependència i que es fa a la pròpia llar de la persona usuària. Consisteix, en norma general, en atencions bàsiques (dutxes, acompanyaments, vestir les persones…), en funció del que determina el propi equip social de l’Ajuntament. La plaça, que es convocarà properament, permetrà ampliar hores del servei i poder atendre a més persones. Teresa Terricabres, regidora de Drets socials, va explicar que el servei disposa de quatre tècniques i que actualment s’atenen unes 100 persones mensuals. Aquesta ampliació ve derivada de l’entrada en vigor d’un nou decret llei que incrementa el nombre de persones usuàries que es poden beneficiar del servei, i d’aquesta forma l’Ajuntament s’anticipa per poder resoldre aquesta nova situació.
Un altre punt de l’ordre del dia va ser la modificació del reglament regulador del servei públic d’estacionament de vehicles a motor a la via pública sota control horari limitat, zona vermella. David Font, alcalde, va explicar que es feien 3 grans modificacions. En primer lloc s’unifiquen els horaris de totes les zones vermelles de la zona comercial, que serà de 9.00h a 13.30h i de 16,30h a 20.00h de dilluns a dissabte i l’estacionament màxim permès d’1.30h. La segona modificació afecta a la zona de residents, al Nucli Històric “fins ara només s’acreditava un vehicle com a resident si una persona era la titular del vehicle i estava empadronada a les zones afectades. S’han detectat diverses casuístiques, i s’incorpora permetre acreditar un vehicle si és titularitat d’un familiar de primer grau de la persona empadronada a la zona” va explicar Font. En aquests casos només es permetrà un carnet de vehicle autoritzat per persona empadronada. Per últim s’han actualitzat les zones contigües que ja estan limitades, com la plaça del Cine, la plaça de l’Estació i la Pi i Margall, i s’han incorporat noves zones per transformar de cara al futur.
El Ple també va aprovar delegar a la Diputació de Barcelona la competència de selecció de personal per constituir una borsa supramunicipal de personal laboral temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteques per sistema d’oposició, així si s’ha de cobrir alguna plaça a la biblioteca, l’Ajuntament no serà l’encarregat de fer el procés de selecció i anirà a càrrec de la Diputació de Barcelona, va explicar Lluís Vall, regidor de Cultura.
Els dos següents temes del ple van ser urbanístics. En primer lloc es va fer l’aprovació inicial del Pla especial urbanístic de les masies de Cal Roget i la cessió anticipada d’una parcel·la per poder executar la recuperació de la Via del Carrilet. Per últim es va aprovar iniciar la investigació del camí de la Sal, per poder definir el traçat del camí.
A l’activitat de control David Font va informar de les principals licitacions aprovades per junta de govern local: la licitació de les obres de restauració del Pont Vell, la licitació de l’equipament de la cuina del nou edifici de serveis de la piscina municipal i l’adquisició del mobiliari dels vestidors del mateix edifici.
Per últim es va respondre una pregunta de la ciutadania sobre el carrer U d’octubre, en referència al nomenclàtor que Google Maps i també l’Ajuntament, per error, va emprar de forma incorrecte.
Tot el contingut del ple es pot consultar al vídeo del ple publicat al canal de Youtube de l’Ajuntament.