Gironella viurà una nova edició del carnestoltes del 20 al 22 de febrer
La rua infantil i la rua general com a principals cap de cartell i un sopar popular com a novetat
Gironella es prepara per celebrar una nova edició de la festa més esbojarrada i divertida de l’any. Com segueix la tradició, el carnestoltes de Gironella arriba una setmana més tard que a la majoria de poblacions, amb l’objectiu de consolidar-se com un dels més concorreguts de la comarca.
El carnestoltes de Gironella començarà el dia 20 de febrer a les 10:30h amb l’arribada de la perla i la rua infantil de les escoles de Gironella. El cor de la Vila, la plaça de l’Estació, s’omplirà de les comparses infantils que enfilaran l’Avinguda Catalunya i desfilaran direcció el Pont de les Eres, per passar pel Carrer del Riu i finalitzar la rua a la plaça Doctor Armengou. Els infants gaudiran d’una gran festa final de carnestoltes a l’Espai el Blat.
Seguint amb la jornada de divendres, a les 12:30h, el jovent de l’Institut Pere Fontdevila desemmascarà les seves disfresses i actuacions a l’Espai el Blat. A les 13:00h el ritme de carnestoltes es transportarà fins la Residència Sant Roc, per cantar, ballar i gaudir de les disfresses dels usuaris i les usuàries de la Fundació Sant Roc de Gironella.
La nit de divendres no pot acabar sense un moss, diversió i ball, per això, el carnestoltes de Gironella organitza una Glitter Dance Party a les 20:30h a l’Espai el Blat, amb entrades ja disponibles a entradesgironella.cat. Finalitzada la Glitter Dance Party, a les 21:45h començarà la bikinada popular, també a l’Espai el Blat, on es podran tastar els millors bikinis d’autor de la comarca. Amb les piles carregades, la nit de divendres finalitzarà amb el Tardeo 80’s revival, a partir de les 22:00h a l’Espai el Blat i amb entrada gratuïta.
Dissabte 21 és el gran dia de carnestoltes a Gironella. L’inici de la gran rua serà a les 17:00h a la plaça de l’Estació, on es concentraran totes les colles i xarangues. La Perla, acompanyada dels pocasoltes i les xarangues enfilaran el ritme pels carrers de Gironella, acabant el final de la rua a les 19:00h a la plaça de l’Estació. Com a novetat d’enguany de la gran rua, a les 21:00h, hi haurà un sopar popular a l’Espai el Blat perquè les ganes de festa no parin. A les 23:00h les xarangues tornaran a sonar per donar inici al cercatasques i la nit de dissabte acabarà amb el ball a l’Espai el Blat, amb actuacions del grup ÚltimÀtom versions + Karnales sound + Mordee_kai Dj. L’accés al ball es veurà condicionat als menors i les entrades es poden adquirir a entradesgironella.cat.
Diumenge 22 es podrà gaudir de la proposta cultural, “La jaula de las locas”, una versió còmic-musical, amb cançons i coreografies actuals per a tots els públics i amb molt bona energia. Les entrades es poden adquirir a entredesgironella.cat.
Inscripció de les comparses al carnestoltes 2026 i inscripció al sopar popular.
