Gironella signa amb el govern català els convenis per activar els pagaments de seguretat social i impostos a través de l’Agència Tributària de Catalunya
Serà possible després del desplegament de la xarxa d’oficines i les funcions que l’ATC farà a partir d’ara per ciutadans i empreses
Gironella va aprovar en el ple de la setmana passada dos convenis amb el govern català per tal d’iniciar els pagaments, de forma delegada, dels impostos i les cotitzacions socials dels treballadors municipals a través de l’Agència Tributària de Catalunya.
El primer dels convenis que es va aprovar és amb l’Agència Tributària de Catalunya i facilita que a partir d’ara la relació de col·laboració sigui directa entre les dues entitats per tal de tramitar electrònicament els pagaments d’impostos a través de l’entitat catalana, donant així compliment a l’acord del govern català de 25 d’abril i 11 de juliol de 2017. Així serà l’ATC l’encarregada de gestionar els impostos municipals (IVA i IRPF) que afecten a les finances municipals a partir del mes de novembre.
El segon dels convenis, que va en la mateixa línia, se signa amb el departament de Treball, Afers Socials i Famílies i afecta a les cotitzacions socials dels treballadors municipals. De la mateixa forma que en el conveni anterior, l’ajuntament tramitarà electrònicament tota la informació necessària pel pagament mensual i pagarà aquests imports cada mes al govern català, que en serà l’encarregat de gestionar-los a partir de llavors.
La proposta, que va ser presentada pel govern català al món local a principis del mes de setembre de 2017, respon a la voluntat de garantir que l’Agència Tributària de Catalunya pugui tramitar i gestionar tots els impostos dels ens locals, així com també d’empreses i ciutadans de Catalunya.