Gironella atendrà els dubtes i reclamacions dels consumidors gràcies a un acord amb la Diputació
Avui s’ha presentat l’Oficina Mòbil, que s’instal·larà a Gironella sis vegades l’any coincidint amb el mercat dels dimecres
L’Ajuntament de Gironella ha presentat aquest matí el nou servei d’atenció al consumidor, que s’oferirà en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. Segons l’acord, una oficina mòbil visitarà Gironella sis vegades l’any –amb una periodicitat mensual, al principi, per fidelitzar la població-. Tal com ja ha fet avui, la furgoneta amb l’oficina mòbil s’instal·larà just davant de l’Ajuntament, a la plaça de la Vila, coincidint amb el mercat setmanal de dimecres. L’horari de l’oficina és de 10.30 h a 13.00 h, i l’Ajuntament de Gironella s’encarregarà d’anunciar puntualment les dates de les visites.
L’Alcalde de Gironella, David Font, ha explicat que el servei ocuparà aquesta zona “perquè en un sol matí hi passa molta gent, i és una bona manera d’incrementar encara més l’activitat al mercat i al nucli històric”. Per Font, es tracta de “donar una millor resposta quan els ciutadans ho necessitin” i, en aquest sentit, ha avançat que les consultes i reclamacions també es podran tramitar des de les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, els dies que no hi hagi l’oficina mòbil. Des de l’Ajuntament s’enviarà la consulta preparada documentalment, i la unitat de consum de la Diputació s’encarregarà de resoldre-la. Font ha remarcat que “no tindria sentit que el segon municipi de la comarca no disposés d’aquest servei”.
Per altra banda, el cap de serveis de la Diputació de Barcelona, Carlos Ruiz, ha explicat que les consultes i reclamacions es resoldran en el termini d’una setmana. Ruiz ha agraït la predisposició de l’Ajuntament de Gironella per treballar plegats, assegurant que “no tothom entén la importància dels drets dels consumidors, que van més enllà de la garantia d’un producte: afecten la pobresa energètica, les clàusules sol, els subministraments, o la telefonia”. El cap de serveis també ha remarcat que “tots som consumidors” des del punt que “és pràcticament impossible no fer un acte de consum”.
La regidora de Promoció Econòmica i responsable de Consum de l’Ajuntament de Gironella, Maria Àngels Sallés, s’ha felicitat per l’acord i ha explicat que “moltes vegades, els consumidors no sabem on dirigir-nos quan tenim problemes”. En aquest sentit, s’ha mostrat convençuda que “de mica en mica s’anirà coneixent el servei i podrem donar una bona ajuda als ciutadans”.
L’Oficina Mòbil pot atendre incidències sobre, entre altres:
– Assegurances
– Serveis bancaris
– Serveis a domicili
– Serveis turístics
– Habitatge
– Subministraments bàsics
– Vehicles
– Compra o lloguer d’habitatge
– Etiquetatge i garanties
– Drets dels consumidors