Gironella aprova la nova normativa de circulació per a patinets elèctrics: edat mínima de 15 anys, llocs on es prohibeix circular i casc obligatori
Es modifica l’ordenança de circulació i seguretat vial per regular l’ús i la circulació de patinets elèctrics, així com l’aplicació de sancions per l’incompliment de la nova normativa
Gironella fa un pas endavant per regular la circulació i l’ús dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal a la via pública amb l’objectiu de donar resposta als nous reptes de la mobilitat urbana i preservar la seguretat i la convivència a l’espai públic.
El nou text normatiu de Gironella, que ja va en la línia de l’aprovat per la Direcció General de Trànsit, obliga a les persones usuàries de patinets i altres VMP a tenir 15 anys com a mínim per poder utilitzar-los. També, és obligatori l’ús del casc i la circulació per la calçada, i en cap cas es pot circular per la vorera. La normativa prohibeix circular amb acompanyants i es regularà el seu estacionament.
Addicionalment, els vehicles VMP hauran de disposar d’una assegurança de responsabilitat civil, una placa d’identificació oficial de la Direcció General de Trànsit i un certificat d’homologació del vehicle. Tota aquesta informació és consultable a través de la Direcció General de Trànsit, on s’indica com procedir a la correcte homologació.
La modificació respon a l’augment de patinets a la via pública i a la conducció agressiva per part d’algunes persones usuàries. “Assumim la responsabilitat d’adaptar la normativa municipal a una realitat en constant evolució, posant la seguretat i la convivència com a punts prioritaris de l’acció de govern”, destaca el regidor de seguretat i espai públic, Gerard Iglesias. Així mateix Iglesias confirma que el consistori intensificarà durant l’estiu les tasques d’informació i control per afavorir una implantació progressiva i efectiva de la nova regulació.
Amb aquesta iniciativa, Gironella reafirma el seu compromís amb un espai públic més ordenat, accessible i segur per a tothom.